Preboj glavne cevi predora T8

 

Konec februarja 2023 je bila prebita glavna cev predora T8 na projektu 2. tir Divača – Koper. Dolžina glavne cevi je 3.764 m. Na tem projektu skupina IRGO sodeluje kot projektant in izvajalec geotehničnega nadzora, ki zajema vodenje podzemne gradnje in tudi geološko in hidrogeološko spremljavo gradnje.

Predor T8 je enotirni železniški predor z vzporedno servisno cevjo. Celotna trasa predora T8 poteka v hribini zgrajeni iz eocenske flišne kamnine. Površje prekriva 1,5 m do 9 m debela plast preperine, ki je sestavljena iz deluvialnih glin in gruščev, pod tem pa nastopa nekaj metrov debela plast preperelih flišnih kamnin. Predor v pretežnem delu poteka v nepreperelih flišnih kamnina, ki ga sestavljata laporovec in peščenjak. Narivne cone so se med izkopom javile v bolj blagi obliki, kar je omogočalo bolj optimizirano in predvsem hitrejšo gradnjo.

Kljub ugodnim pogojem je bilo pri izkopu glavne cevi vseeno nekaj izzivov. Na severnem portalu glavne cevi je bila zaradi strmega pobočja možna izvedba le manjšega portalnega območja, kar je zahtevalo asimetrično umestitev v prostor. Pred izvedbo podzemnih del je bil zato bočna stena med predorskima cevema dodatno ojačana s pasivnimi sidri, da ni prišlo do zmanjševanja stabilnosti med izkopom servisne cevi. Južni portal je bil zasnovan kot široki izkop, vendar je zaradi večje debeline preperele plasti fliša in neugodnih vpadov plasti zahteval dodatno stabilizacijo brežin med izvajanjem izkopnih del.

Pri izvedbi podzemnih del sta izziv predstavljala izkop pod Plavskim in Škofijskim potokom. Glavna cev je prečila Plavski potok z nadkritjem približno 8 metrov. Zaradi ugodnih geološko geotehničnih pogojev je bilo možno izvesti izkop s klasično primarno podgradnjo, sestavljeno iz brizganega betona in radialnimi sidri. V plasteh peščenjaka so se pojavili posamezni lokalni dotoki vode, ki pa niso vplivali na stabilnost. Prečenje glavne cevi po Škofijskim potokom pa je potekalo pri nadkritju predora le 3 metrov. Ker je Škofijski potok bistveno bolj vodnat, je bila že v sklopu projektiranja predvidena izvedba koroškega pokrova. Med izvedbo del se izbran ukrep izkazal kot popolnoma ustrezen, saj je bila zagotovljena skoraj popolna tesnost struge potoka, med izkop predora ni bilo zaznanega posedanja plošče, zagotovljena pa je bila tudi stabilnost izkopnega čela in stropa kalote.           

Čestitamo vsem sodelujočim pri raziskavah, projektiranju in gradnji!


Irena Oberauner